Cercar en aquest blog

diumenge, 24 d’octubre del 2010

Treballar amb imatges

Per a la nova tasca, m'he esforçat. No era senzilla precisament, havíem de contar un poc de la nostra vida en fotos, pujar-les a Flickr, comentar-les, compartir-les amb el grup de la classe, crear un passe de diapositives per al blog, i, en definitiva, que tot sortira bé.

Però, tot i que era una tasca de uns quants passos, m'ha agradat fer-la, perquè l'he involucrada un poc amb el que a mi més m'apassiona: el dibuix. He fet un petit dibuix per a cada una de les fotos, per a que servira com a representant de mi explicant que comporta cadascuna de les imatges. El procés ha sigut el següent: primer els dibuixos en paper; després escanejar; més tard pintar amb Photoshop CS4 (temps usat: 2h aproximadament); a continuació inserir els dibuixos a les fotos incloent els globus, i petits retocs de color de les fotos; i finalment desar en format PNG.

La part de pujar les fotos creia que seria més complicada, però resulta que no m'ha donat cap problema: m'he creat el compte a Flickr, he pujat les imatges (li ha costat un poc, la veritat) i les he agrupat en un àlbum. M'he buscat un poc la vida per a adjudicar a les meues imatges la llicència del Creative Commons. Més tard he buscat el grup de la classe (ha sigut fàcil encontrar-lo), m'he incorporat al grup i ha aportat les meues imatges.
Per a incloure la presentació del àlbum al blog ja he necessitat un tutorial (és aquest, on el noi explica bé el que cal fer), però al final el que compta és que ho he aconseguit!

Potser ho torni a fer, això d'involucrar l'art en els meus treballs per a la universitat, d'aquesta manera em motive i m'ho treballe una mica més.


Aquest és el resultat: La presentació del meu dia a dia.


Created with Admarket's flickrSLiDR.

divendres, 15 d’octubre del 2010

5 idees clau sobre la competència digital (P24-2010)

Les TIC en educació són molt importants, ja que estan incloses en el currículum i constitueixen un aspecte destacable. Vivim en la societat de la informació, i això exigeix que els ciutadans tinguin els coneixements, habilitats i actituds necessàries per a desenvolupar-se en la mateixa.

En el real decret 1513/2006 (en el que s'estableix els ensenyaments mínims) s'exposa:

Article 4/ punt 5 Sense prejuí del seu tractament específic en
alguna de les àrees de l'etapa, la comprensió lectora, l'expressió oral i escrita, la comunicació audiovisual, les
tecnologies de la informació i la comunicació i l'educació
en valors es treballaran en totes les àrees.”

Les competències que l'alumnat han de aconseguir són:

  • Alfabetització informacional: constitueix la dimensió informacional, en la qual s'aprén a obtenir, tractar i avaluar la informació de manera crítica i responsable.
  • Alfabetització tecnològica: constitueix la dimensió tecnològica, i abarca la comprensió, el coneixement i el domini de les tecnologies de la informació.
  • Alfabetització múltiple: pertinent a la dimensió de la comunicació a través dels llenguatges específics de les noves tecnologies.
  • Competència cognitiva: abarca la dimensió del aprenentatge i consisteix a utilitzar la informació obtinguda per a la seua transformació en coneixements.
  • Ciutadania digital: abarca la dimensió de la cultura digital i comprén la utilització de les noves tecnologies de forma autònoma, responsable, crítica en totes les seues pràctiques socials.

Així doncs,si observem el currículum de, per exemple, l'àrea de Coneixement del Medi en el tercer cicle, observem que s'inclou les noves tecnologies per a la consecució de aquestes competències:

OBJECTIUS CONEIXEMENT DEL MEDI:
10. Utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació per a obtindre informació i com a instrument per a aprendre i compartir coneixements, valorant la seua contribució a la millora de les
condicions de vida de totes les persones.”

CONTINGUTS: Bloc 7. Objectes, màquines i tecnologies
-Valoració de la influència del desenvolupament tecnològic en les condicions de vida i en el treball.
- Utilització de recursos senzills proporcionats per les tecnologies de la informació per a comunicar-se i col·laborar.
- Cerca guiada de informació en la xarxa.
- Ús progressivament autònom de tractament de texts (ajusts de pàgina, inserció de il·lustracions o notes, etc.)
- Presa de consciència de la necessitat de controlar el temps de entreteniment amb les tecnologies de la informació i la comunicació i del seu poder de addicció.”

CRITERIS D'AVALUACIÓ TERCER CICLE:
10. Presentar un informe, utilitzant suport de paper i digital, sobre problemes o situacions senzilles,
recollint informació de diferents fonts (directes, llibres, Internet), seguint un pla de treball i expressant conclusions.”